Virtuális Világjáró

VIRTUÁLIS UTAZÁS: Death Valley (USA)
Végletes a Death Valley sivatagban tett látogatásunk. Mint ahogy a neve is mondja, halálos a meleg, főleg a 86 m-rel a tengerszint alatti Badwater medencében. Itt mérték a földön a legmelegebbet 1913-ban (56,7 Celsius). Ottjártunkkor „csak” 48 fok volt. Csak, hogy érzékeltessem a meleget, a légkondis autóból kiszállva a palackban lévő hideg víznek kb. 10 lépés után tűzforró volt. Lejegyezte Majorné Bencze Tünde

VIRTUÁLIS UTAZÁS extrém (Anglia)
Ahogy, egy kedves szállásadónktól tanultam egy mátrai szállodában (ahol szintén esős időben voltunk): „nincs rossz idő, csak nem jól öltöztünk fel”. Ezt bizonyítják az alábbi St. Ives (Anglia) tengerpartján készült képek egy esős napon. Esőnadrágban és esőkabátban is lehet tengerpartozni. Lejegyezte Majorné Bencze Tünde

VIRTUÁLIS UTAZÁS: Extrém helyzetek (Nagy Britannia)
Bár sokat dicsértem már Angliát, de nem tagadhatom, hogy itt is előfordul „néha” eső. A Land’s End-et szerettük volna meglátogatni, amikor egy hirtelen jött eső lepett meg minket, és bár a fotó tanúsítja, hogy jártunk ott, de semmit nem láttunk. A parkolóból a fotón látható tábláig tartó három perces úton és vissza úgy eláztunk, hogy még a fehérneműnket is cserélni kellett. Érdekességképpen, ugyanezen a napon csak 1-2 órával később készültek a Kynance Cove tengerpartos fürdőruhás képei. Írta: Majorné Bencze Tünde

VIRTUÁLIS UTAZÁS: Kilátópontok (Akropolisz, Ronda, Gibraltár, Montserrat, Alkatraz, Dubrovnik, Gordes, Grand Canyon, Hollókő)
Előző írásaimban már írtam néhány csodálatos kilátóhellyel rendelkező úticélról (Tintagel, Seven Sisters, Háromkő, Mostar, Tibidabo), de ezúttal számomra különleges kilátóhelyeket osztok meg veletek. Írta: Majorné Bencze Tünde

VIRTUÁLIS UTAZÁS: Vidámparkok
Mint minden kisgyermekes család, mi is szeretjük a vidámparkokat. Többnyire azzal is beérjük, ha a mólón felülünk egy óriáskerékre, vagy pirátra pl. Brightonban vagy a Santa Monica mólón, de ezúttal szeretném két kedvenc vidámparkomat bemutatni. Írta: Majorné Bencze Tünde

VIRTUÁLIS UTAZÁS: Mecsetek a szomszédban (Bosznia-Hercegovina)
Egy dubrovniki nyaralás után úgy döntöttünk, hogy Bosznia-Hercegovinán keresztül jövünk haza. Az interneten mindenfélét olvashatunk az út veszélyeiről, de ha valaki ilyennel találkozik, akkor nyugodjon meg, ezek nem aktuális információk és teljesen nyugodtan elindulhatunk Szarajevó felé, csodálatos élményben lesz része! Pocitelj, Mostar gyönyörű és Szarajevo az egyik legszabadabb város, ahol jártam. Kicsit messzebb kell utaznunk, ha hasonló hangulatra vágyunk, de nyugodtan megtehetjük kisgyermekkel is, hogy meglátogatjuk Isztambult Törökországban, varázslatos város!

VIRTUÁLIS UTAZÁS: A nagy szerelem a hajózás
Megoszlanak a vélemények a víziközlekedésnek ennek a módjáról. Egy tengerparti látogatás során szinte mindannyian befizetünk egy hajókirándulásra (nem szabad kihagynunk Dubrovnikból az Elafiti szigetekre induló hajókázást, vagy a Costa Bravan található Tossa de Mar-ból induló üvegfenekű hajókázást, amivel barlangokba látogathatunk), de az egész héten át tartó hajózást már nem mindenki bírja. Én abba csoportba tartozom, aki heteket is el tudna tölteni egy hajón. Nagyjából mindegy, hogy egy földközi-tengeri hajóútról, csatornahajózásról, vagy vitorlázásról legyen szó. Hajóutak szervezésére több társaság is szakosodott. Nyugodtan nézelődhetünk a magyar oldalakon, nem drágábbak, mint a külföldi társaságok. De vitorlázásra remek alkalom egy balatoni nyaralás is, és nem szükséges előre foglalni sem, elég a kikötőben megkeresni valamelyik kapitányt és egészen biztosan tudnak valakit ajánlani. A vízről még romantikusabb a naplemente, mint a partról… Írta: Majorné Bencze Tünde

Minden ember másképp kezeli a feszült helyzeteket, a félelmet. Van, aki a munkába veti magát, van, aki alkot, van, aki kertészkedik vagy takarít, van, aki keményen sportol. Nekem a remény ad erőt: nem vagyok hajlandó aggódni, inkább szép álmokat, terveket szövök rendszerint egy újabb utazásról. Annak ellenére, hogy bezárkóztunk és úgy tűnhet nincs létjogosultsága ezeknek az információknak, mégis néhány utazással kapcsolatos érdekességet, szépséget szeretnék veletek megosztani mindig szombat esténként. Olyan élményeket, információkat osztanék meg, melyet kisgyermekkel történő utazásaink során tapasztaltunk. Remélve, hogy hamarosan vége lesz a bezártságnak, jó álmodozást és tervezést kívánok! Mert a világ szép és arra vár, hogy felfedezzük! Barátsággal: Majorné Bencze Tünde

VIRTUÁLIS UTAZÁS: Dél-Anglia strandjai
Korábbi írásaimból kiderül, hogy Anglia nagy rajongója vagyok. Ezúttal szeretném eloszlatni a „ködös, esős, borús Anglia” képet és megmutatni, milyen csodálatos partokon élvezhetjük a napsütést Angliában is. A képeken: Durdle Door, Kynance Cove, St. Ives és Newquay. És ha ez nem lenne elég, hogy kedvet kapjatok egy dél-angliai utazáshoz, akkor íme még néhány kép erről a vidékről: Tintagel, Saint Michael’s Mount, Leeds Castle. Írta: Majorné Bencze Tünde

VIRTUÁLIS UTAZÁS: Avebury (Nagy Britannia)
Avebury-ben szintén őskori kőköröket találhatunk. Nem annyira ép, mint a Stonhenge, de annál lényegesen nagyobb kiterjedésű és ingyen látogatható. (A múzeum és az Avebury Manor belépőjeggyel, de a kövek szabadon látogathatóak). Érdemes zárás után érkezni, mert akkor már nincsenek sokan és a lemenő nap fényében csodálatos hangulata van a kőköröknek. Írta Majorné Bencze Tünde

VIRTUÁLIS UTAZÁS: Stonehenge (Nagy-Brittania)

Ha valaki Dél-Angliában jár, akkor egészen biztosan ellátogat a Stonehenge-hez. De kevesen tudják, hogy van egy másik módja is a látogatásnak, mint nyitvatartási időben a tömegben egy kordon mögül viszonylag nagy távolságból nézni az ősi köveket. Lehetséges egy ún. „Stone Circle Experience” túrára jelentkezni. Nyitvatartási időn kívülre lehet időpontot foglalni és kiscsoportos látogatással közvetlen közelről csodálhatjuk meg az építményt. Érdemes időben foglalni, mert a jegyek hamar elfogynak. Mi februárban foglaltunk egy júliusi napra és már alig találtunk szabad helyet. A mellékelt linken további információt találhattok a túráról. https://www.english-heritage.org.uk/…/stone-circle-access-…/ Írta: Majorné Bencze Tünde

VIRTUÁLIS UTAZÁS: Piknik
Több előnye is van, ha az utazásaink során piknikezünk. Egyrészt, bárhol érhet minket az ebédidő, nem kell a pénztárcánknak és a gyermekünknek is megfelelő éttermet keresnünk, és ezért lemaradnunk valamiről. Csak egy tisztás, egy pad és kész is a romantikus ebéd. Másrészt, nagyon sokat spórolhatunk külföldi útjaink során, ha nincs módunkban a szállásunkon főzni, akkor sem kell étterembe menni. Harmadrészt, egy kellemes nyári vagy tavaszi napon sokkal hangulatosabb és kellemesebb a szabadban elkölteni az ebédet, mint egy étteremben. És a gyerekek imádják! Írta Majorné Bencze Tünde

VIRTUÁLIS VILÁGJÁRÓ: Pont du Gard, a Gard folyó hídja (Franciaország)

Franciaország egyik leglátogatottabb nevezetessége. Általában tudjuk róla, hogy egy római kori vízvezeték, és ha nincs is kedvünk magunkat mélyebben beleásni, a Wikipédiából megtudhatunk róla néhány érdekességet: a háromszintű “híd” összesen 49 méter magas. A vízvezeték köveit vaskampók fogják össze, a kövek között vannak 6 tonnásak is. Az építőanyagokat csigás emelőkkel vitték fel. Úgy tartják, hogy az építkezés három évig tartott, és 800-1000 ember dolgozott rajta…

Mi is nagyjából ennyire voltunk felkészültek, amikor ide érkeztünk és meglepetésként ért minket, hogy a híd lábánál egy szuper strandot találunk. A kristálytiszta folyóban, fantasztikus háttérben nagyszerű élmény a fürdőzés! Ne hagyjátok otthon a fürdőruhát! (Majorné Bencze Tünde)